Sąskaitų kelias

Informacija aktuali nuo 2025 metų sausio 1 d.

Visas sąskaitas, nepriklausomai nuo jų sumos ar rūšies (avansines, įprastas sąskaitas-faktūras, kreditines), išskyrus užsienio tiekėjų sąskaitas, tiekėjai, turi siųsti per SABIS sistemą, sąskaitos pastabose nurodydami už pirkimą atsakingą FTMC darbuotoją. Viešųjų pirkimų skyrius atliks tolimesnius veiksmus ir perduos dokumentą Finansų skyriui apmokėti.

FTMC darbuotojų prašome:

1. Kaip ir visuomet, suderinti neskelbiamo pirkimo galimybės ir tiekėjo atrinkimo klausimus su skyriaus pirkimų organizatoriumi.

2. Užsakant ir atsiimant prekes bei paslaugas, tiekėjams pranešti, kad sąskaitos turi būti teikiamos per SABIS (taip numato teisės aktai).

3. Kiekvienu atskiru atveju paprašyti tiekėjo, kad teikdamas sąskaitą per SABIS, tiekėjas pastabose nurodytų už pirkimą atsakingą FTMC darbuotoją (taip sąskaita bus apmokėta greičiau).

Pastaba: el. paštu ar popierinės sąskaitos tiekėjai teikti negali. Visgi, gavus tokią sąskaitą, prašome jos neištrinti / neišmesti, o ją pateikti pirkimų organizatoriui. FTMC Dokumentų valdymo skyrius ją užregistruos, kadangi, teisiškai, turi būti registruojami visi gaunami dokumentai ir tik vėliau sprendžiama dėl jų turinio, teisėtumo, sąskaitų dubliavimo vengimo ir kt.

Sąskaitas-faktūras, gautos iš užsienio tiekėjų turi būti teikiamos pirkimą atlikusiam pirkimų organizatoriui (ne į bendrą FTMC el. paštą, ne į Finansų skyrių) el. paštu arba atspausdintas (teikti tik vienu būdu, nedubliuoti). Pirkimų organizatorius pateikia/siunčia sąskaitas registruoti ir tolimesniam tvarkymui Dokumentų valdymo skyriui. Teikiant sąskaitas apmokėti turi būti:

  1. Ant popierinio dokumento nurodytas apmokėjimo šaltinis ir pasirašęs lėšų valdytojas (arba persiunčiamas lėšų valdytojo el. laiškas dėl lėšų skyrimo).
  2. Ant popierinio dokumento pasirašęs pirkimų organizatorius (arba siunčiamas el. laiškas iš pirkimų organizatorius el. pašto).

Pastaba dėl lėšų valdytojų: jeigu mokama iš pajamų už suteiktas paslaugas lėšų arba biudžeto lėšų – vizuoja atitinkamų lėšų valdytojas (Centro direktoriaus pavaduotojas arba direktorius). Jeigu mokama iš projekto lėšų – nurodomas projekto numeris pagal DBSIS numeraciją ir vizuoja projekto vadovas.

Pastaba dėl sąskaitų pateikimo termino: Sąskaitos su šiame punkte aprašytais duomenimis turi būti pateiktos per SABIS / Dokumentų valdymo skyriui nedelsiant, tačiau ne vėliau kaip iki sekančio po sąskaitos išrašymo mėnesio 12 dienos.

Visoms lėšoms taikomi Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimai

Viešųjų pirkimų įstatymo (VPĮ) aspektu FTMC yra apibrėžiama kaip perkančioji organizacija, kuriai taikomi įstatymo reikalavimai, todėl nėra reikšmingo skirtumo ar pirkimas finansuojamas biudžeto, ar ES fondo finansuojamo projekto, FTMC uždirbtomis ar kitomis lėšomis. Išimtis gali būti taikoma tam tikriems pirkimo objektams (pvz. mokslinių straipsnių skelbimas perkant paslaugą tiesiogiai iš žurnalo leidėjo). Visais atvejais pirkimo atlikimą būtina suderinti su pirkimų organizatoriumi.

Esant klausimams, prašome kreiptis į padaliniui priskirtą pirkimų organizatorių arba į Viešųjų pirkimų skyrių.