Kristalai – ne tik gamtos sukurti „meno kūriniai“, bet ir neatsiejama pažangių technologijų dalis. Jų unikali struktūra ir taikymas padeda mokslininkams kurti naujas medžiagas, tyrinėti ligas ir net suprasti Visatos sandarą. Be kristalų nebūtų modernių ekranų, galingų lazerių itin tikslių laikrodžių ir kitų reikalingų prietaisų.
Kristalai nėra vien gamtos dovana – mokslininkai juos augina laboratorijose, kad sukurtų itin grynas medžiagas eksperimentams ir naujoms technologijoms.
Tad kviečiame moksleivius išbandyti tikrą mokslininkų darbą! Patirkite atradimo džiaugsmą dalyvaudami kristalų auginimo konkurse „AUK¡“.
Dalyvauti gali 5–8 klasių ir I–IV gimnazijos klasių mokiniai, kurie varžysis individualiai arba komandomis iki 3 asmenų. Užauginkite kristalą savo pasirinktu būdu, aprašykite jo augimo procesą, iki balandžio 15 d. kristalą bei dokumentaciją atsiųskite į Fizinių ir technologijos mokslų centrą (FTMC), o savo atradimus pristatykite studentų ir jaunųjų mokslininkų konferencijos
„Open Readings“ moksleivių sesijos metu.
Nugalėtojų laukia vertingi konkurso rėmėjų – femtosekundinių lazerių gamintojų „Light Conversion“ – įsteigti prizai ir diplomai!
Konkursą organizuoja Fizinių ir technologijos mokslų centras (FTMC), Vilniaus universiteto Metodinis STEAM ugdymo centras, Vilniaus universiteto Chemijos ir geomokslų fakultetas, studentų organizacija Open Readings ir Vilniaus universiteto Fizikos fakultetas.
(Canva.com nuotrauka)
„Kristalų auginimas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kaip žaidimas, tačiau išauginti didelį ir kokybišką kristalą, tinkantį technologijoms, yra mokslinė užduotis, reikalaujanti kompleksinių žinių ir gebėjimų. Kviečiu mokinius ir jų mokytojus priimti šį iššūkį,“ – sako FTMC direktorius prof. dr. Ramūnas Skaudžius.
„Kristalai lydi mus kasdien – nuo žiupsnelio druskos ir LCD ekranų iki snaigių žiemą ar smėlėtų paplūdimių vasarą. Šis konkursas suteikia mokiniams unikalią galimybę ne tik pažinti kristalus išsamiau, bet ir tapti jų kūrėjais bei augimo sąlygų tyrėjais. Juk būtent nuo pirmųjų eksperimentų prasideda mokslininko kelias, o net ir maži atradimai gali tapti didelių inovacijų pagrindu“, – teigia Vilniaus universiteto Metodinio STEAM ugdymo centro vadovas dr. Paulius Lukas Tamošiūnas.
Linkime sėkmingo ir įdomaus kristalų auginimo!
Organizatorių informacija